Support photobooth (wit)

Photobooth propfun wit v2

Leuk dat je de photobooth gaat gebruiken. Op deze pagina vind je informatie over het opzetten/klaarmaken van de photobooth voor je event.

Heb je de onderstaande instructies en veel gestelde vragen doorgelezen en kom je er niet uit? Bel ons dan. We zijn bereikbaar op (+31)(0)88-8580858 en helpen graag.

Zondag t/m donderdag: 9.00-22.00 uur
Vrijdag en zaterdag: 9.00-00.00 uur

Belangrijk:

  • Controleer of de printer box is aangesloten op stroom
  • Controleer of de iPad verbonden is met de ‘TP-Printserver’ wifi (dit kun je op de iPad controleren via Instellingen > wifi ).
  • Aan het einde van de eerste fotosessie krijg je een rode balk met een connect knop, klik op deze knop. De balk wordt groen en je foto wordt geprint. Deze melding verschijnt alleen bij de eerste print.
lukt het niet? check de 'probleemoplosser'

Vragen bij het opzetten van de photobooth

Airdrop op de photobooth werkt niet

Airdrop is een functionaliteit van Apple, en werkt dus alleen bij je gasten die een iPhone hebben.
Om Airdrops vanaf de photobooth te kunnen ontvangen moet je bezoeker zijn Airdrop aan hebben staan.

Heeft een bezoeker dit niet aanstaan, dan kunnen ze het als volgt aanzetten :

  • Open het bedieningspaneel
  • Druk met je vinger een paar seconden op het verbindingspaneel (wifi en bluetooth)
  • Er opent een scherm met extra keuzes
  • Tik op het AirDrop-icoon
  • Kies voor 'Iedereen gedurende 10 minuten'

Airdrop bedieningspaneel iphone

Nu kan je bezoeker Airdrops ontvangen van de photobooth.

Lukt het nog niet om te Airdroppen naar bezoekers?

Open op de tablet van de photobooth het bedieningspaneel, zoals hierboven uitgelegd werd voor een iPhone. Zet bluetooth en wifi uit, wacht 2 seconden en zet deze weer aan.
Check of de vliegtuigstand UIT staat.
Werkt het hierna nog niet?Schakel de tablet van de photobooth helemaal uit.
Hiervoor ga je naar de instellingen app van de tablet zelf, kies voor 'algemeen' en onderaan kies je 'zet uit'.
Schakel nu de device uit, en wacht 5 seconden. De AAN knop van de device kun je nu een paar seconden indrukken. Alles start weer op.
Als je de photobooth app (Touchpix) weer start ben je er klaar voor.

Er staat een foutmelding op de printer

Op de voorkant van de printer moet “Printer Ready” staan om hem te kunnen gebruiken. Staat er ‘Ribbon out’ of ‘Paper out’ , volg dan instructies over het vervangen van papier en inkt. Vervang altijd het papier én de inktribbon gelijktijdig. Start vervolgens de printerbox opnieuw op door de power kabel eruit te halen en er weer in te doen.

Staat er ‘Paper jam’ op je printer? Dan is papier en/of inkt vastgelopen.
Volg dezelfde video, maar plaats het papier en de inkt die er al in zaten opnieuw in de printer. Als papier gekreukt of gescheurd is kun je dit recht afknippen alvorens het opnieuw te plaatsen

In het menu van de Touchpix app staat QUEUE, wat betekent dit?

De queue is de digitale wachtrij van bestanden die nog naar de online gallery geupload moeten worden. In de queue staan dus alle gemaakte beelden, maar ook de sms’jes en e-mails die nog niet zijn verzonden. De queue bevat géén printopdrachten. Je kunt hier dus niks zien over hoeveel foto’s er wel (of niet) geprint zijn.

De SMS’jes en e-mails die ik stuur komen niet aan, hoe kan dat?

Wanneer je de photobooth mét printer gebruikt, ben je voor het printen verbonden met de TP-printserver wifi. Je hebt op dat moment (nog) géén internetverbinding. Als je de handleiding hebt gevolgd zie je dat je via het icon ‘Propfun Connect’ de photobooth ook kunt verbinden met een lokaal wifi netwerk van je event locatie. Als je dat doet, en deze verbinding is stabiel en snel genoeg, dan worden de bestanden verzonden.
Komen de e-mails en SMS’jes alsnog niet aan? Dan is mogelijk je internet verbinding niet goed genoeg en blijven deze in de wachtrij staan. Zodra de photobooth terug is bij de locatiehouder wordt deze met internet verbonden en worden alle bestanden alsnog verstuurd.

Telefonische support

Heb je de instructies gevolgd en lukt het alsnog niet?
Bel ons dan, we helpen je graag :
(+31) (0)88-8580858

Openingstijden support

Zondag t/m donderdag :
9.00-21.00 uur
Vrijdag en zaterdag :
9.00-00.00 uur