Support photobooth (wit)

Photobooth propfun wit v2

Leuk dat je de photobooth gaat gebruiken. Op deze pagina vind je informatie over het opzetten/klaarmaken van de photobooth voor je event.

Heb je de onderstaande instructies en veel gestelde vragen doorgelezen en kom je er niet uit? Bel ons dan. We zijn bereikbaar op (+31)(0)88-8580858 en helpen graag.

Zondag t/m donderdag: 9.00-22.00 uur
Vrijdag en zaterdag: 9.00-00.00 uur

Belangrijk:

  • Controleer of de printer box is aangesloten op stroom
  • Controleer of de iPad verbonden is met de ‘TP-Printserver’ wifi (dit kun je op de iPad controleren via Instellingen > wifi ).
  • Aan het einde van de eerste fotosessie krijg je een rode balk met een connect knop, klik op deze knop. De balk wordt groen en je foto wordt geprint. Deze melding verschijnt alleen bij de eerste print.
lukt het niet? check de 'probleemoplosser'

Vragen bij het opzetten van de photobooth

De tablet laadt niet op en raakt leeg

Als je de photobooth app verkleint zie je rechtsbovenin een batterij icon. Als alles correct werkt en goed aangesloten is, dan zit er een bliksemschichtje door dit batterij icon. Als dit het geval is, dan laadt de tablet terwijl op.
Is dit niet het geval, check dan onderstaande stappen.

1) Aan de achterzijde van het ringlicht zit een hub bevestigd, hierin heb je, als je de opzetinstructie gevolgd hebt, ook een USB C kabel aangesloten met aan de andere kant een laadblok die je in het stopcontact of verdeelblok hebt aangesloten.
Steek deze kabel opnieuw goed in de hub en aan de andere kant in het laadblok.

2) Zit het ringlicht van de photobooth in hetzelfde laadblok als de lader van de tablet? Brandt het ringlicht ook niet, dan is de kans heel groot dat je geen stroom hebt. Check op je locatie of het stopcontact dat je gebruikt voorzien is van stroom en er niet bijvoorbeeld een stop uitligt.

3) In het grijze kratje dat meegeleverd is met de photobooth zit een EHBO Kit, hierin tref je een reserve USB C kabel en laadblok. Gebruik deze om stap 1 te herhalen. Mogelijk zit er een kabelbreuk in de originele kabel of is het laadblok defect.

Tot slot ... is de tablet echt helemaal leeg?
Dan kan het 5-10 minuten duren voordat deze aanspringt en reageert op de nieuw aangesloten kabel.
Heb je de tablet in een koude ruimte staan? 
Als de tablet echt helemaal leeg is plaats je deze het beste even in een goed verwarmde ruimte, dat helpt aanzienlijk mee met het laden van de tablet.

Airdrop op de photobooth werkt niet

Airdrop is een functionaliteit van Apple, en werkt dus alleen bij je gasten die een iPhone hebben.
Om Airdrops vanaf de photobooth te kunnen ontvangen moet je bezoeker zijn Airdrop aan hebben staan.

Heeft een bezoeker dit niet aanstaan, dan kunnen ze het als volgt aanzetten :

  • Open het bedieningspaneel
  • Druk met je vinger een paar seconden op het verbindingspaneel (wifi en bluetooth)
  • Er opent een scherm met extra keuzes
  • Tik op het AirDrop-icoon
  • Kies voor 'Iedereen gedurende 10 minuten'

Airdrop bedieningspaneel iphone

Nu kan je bezoeker Airdrops ontvangen van de photobooth.

Lukt het nog niet om te Airdroppen naar bezoekers?

Open op de tablet van de photobooth het bedieningspaneel, zoals hierboven uitgelegd werd voor een iPhone. Zet bluetooth en wifi uit, wacht 2 seconden en zet deze weer aan.
Check of de vliegtuigstand UIT staat.
Werkt het hierna nog niet?Schakel de tablet van de photobooth helemaal uit.
Hiervoor ga je naar de instellingen app van de tablet zelf, kies voor 'algemeen' en onderaan kies je 'zet uit'.
Schakel nu de device uit, en wacht 5 seconden. De AAN knop van de device kun je nu een paar seconden indrukken. Alles start weer op.
Als je de photobooth app (Touchpix) weer start ben je er klaar voor.

Er staat een foutmelding op de printer

Op de voorkant van de printer moet “Printer Ready” staan om hem te kunnen gebruiken. Staat er ‘Ribbon out’ of ‘Paper out’ , volg dan instructies over het vervangen van papier en inkt. Vervang altijd het papier én de inktribbon gelijktijdig. Start vervolgens de printerbox opnieuw op door de power kabel eruit te halen en er weer in te doen.

Staat er ‘Paper jam’ op je printer? Dan is papier en/of inkt vastgelopen.
Volg dezelfde video, maar plaats het papier en de inkt die er al in zaten opnieuw in de printer. Als papier gekreukt of gescheurd is kun je dit recht afknippen alvorens het opnieuw te plaatsen

In het menu van de Touchpix app staat QUEUE, wat betekent dit?

De queue is de digitale wachtrij van bestanden die nog naar de online gallery geupload moeten worden. In de queue staan dus alle gemaakte beelden, maar ook de sms’jes en e-mails die nog niet zijn verzonden. De queue bevat géén printopdrachten. Je kunt hier dus niks zien over hoeveel foto’s er wel (of niet) geprint zijn.

De SMS’jes en e-mails die ik stuur komen niet aan, hoe kan dat?

Als je de opzetinstructie hebt gevolgd, dan heb je de tablet ook verbonden met een lokaal wifi netwerk. Als dat netwerk stabiel en snel genoeg is worden de beelden automatisch geupload en worden mails en SMS'jes direct verzonden zodra de foto geupload is. Daarin kan altijd enige vertraging in zitten.

Twijfel je of je verbinding goed is? Swipe de photobooth app even het scherm uit en open de app 'Safari'. Probeer nu een website te bezoeken, bijvoorbeeld www.nu.nl. Krijg je de website te zien? Dan heb je een internetverbinding.
Geen website? Verbind dan de wifi met een ander netwerk.

Komen de e-mails en SMS’jes alsnog niet aan? Dan is mogelijk je internet verbinding niet goed genoeg en blijven deze in de wachtrij staan. Zodra de photobooth terug is bij de locatiehouder wordt deze met internet verbonden en worden alle bestanden alsnog verstuurd. Iedereen ontvangt dan na het retourneren gewoon z'n mail of SMS met foto/video.

Telefonische support

Heb je de instructies gevolgd en lukt het alsnog niet?
Bel ons dan, we helpen je graag :
(+31) (0)88-8580858

Openingstijden support

Zondag t/m donderdag :
9.00-21.00 uur
Vrijdag en zaterdag :
9.00-00.00 uur