Support photobooth zonder printer (wit)

Photobooth propfun wit v2   kopie

Leuk dat je de photobooth gaat gebruiken. Op deze pagina vind je informatie over het opzetten/klaarmaken van de photobooth voor je event.

Heb je de onderstaande instructies en veel gestelde vragen doorgelezen en kom je er niet uit? Bel ons dan. We zijn bereikbaar op (+31)(0)88-8580858 en helpen graag.

Zondag t/m donderdag: 9.00-22.00 uur
Vrijdag en zaterdag: 9.00-00.00 uur

Belangrijk:

  • Controleer of de printer box is aangesloten op stroom
  • Controleer of de iPad verbonden is met de ‘TP-Printserver’ wifi (dit kun je op de iPad controleren via Instellingen > wifi ).
  • Aan het einde van de eerste fotosessie krijg je een rode balk met een connect knop, klik op deze knop. De balk wordt groen en je foto wordt geprint. Deze melding verschijnt alleen bij de eerste print.
lukt het niet? check de 'probleemoplosser'

Vragen bij het opzetten van de photobooth

De tablet laadt niet op en raakt leeg

Als je de photobooth app verkleint zie je rechtsbovenin een batterij icon. Als alles correct werkt en goed aangesloten is, dan zit er een bliksemschichtje door dit batterij icon. Als dit het geval is, dan laadt de tablet terwijl op.
Is dit niet het geval, check dan onderstaande stappen.

1) Aan de achterzijde van het ringlicht zit een hub bevestigd, hierin heb je, als je de opzetinstructie gevolgd hebt, ook een USB C kabel aangesloten met aan de andere kant een laadblok die je in het stopcontact of verdeelblok hebt aangesloten.
Steek deze kabel opnieuw goed in de hub en aan de andere kant in het laadblok.

2) Zit het ringlicht van de photobooth in hetzelfde laadblok als de lader van de tablet? Brandt het ringlicht ook niet, dan is de kans heel groot dat je geen stroom hebt. Check op je locatie of het stopcontact dat je gebruikt voorzien is van stroom en er niet bijvoorbeeld een stop uitligt.

3) In het grijze kratje dat meegeleverd is met de photobooth zit een EHBO Kit, hierin tref je een reserve USB C kabel en laadblok. Gebruik deze om stap 1 te herhalen. Mogelijk zit er een kabelbreuk in de originele kabel of is het laadblok defect.

Tot slot ... is de tablet echt helemaal leeg?
Dan kan het 5-10 minuten duren voordat deze aanspringt en reageert op de nieuw aangesloten kabel.
Heb je de tablet in een koude ruimte staan? 
Als de tablet echt helemaal leeg is plaats je deze het beste even in een goed verwarmde ruimte, dat helpt aanzienlijk mee met het laden van de tablet.

Airdrop op de photobooth werkt niet

Airdrop is een functionaliteit van Apple, en werkt dus alleen bij je gasten die een iPhone hebben.
Om Airdrops vanaf de photobooth te kunnen ontvangen moet je bezoeker zijn Airdrop aan hebben staan.

Heeft een bezoeker dit niet aanstaan, dan kunnen ze het als volgt aanzetten :

  • Open het bedieningspaneel
  • Druk met je vinger een paar seconden op het verbindingspaneel (wifi en bluetooth)
  • Er opent een scherm met extra keuzes
  • Tik op het AirDrop-icoon
  • Kies voor 'Iedereen gedurende 10 minuten'

Airdrop bedieningspaneel iphone

Nu kan je bezoeker Airdrops ontvangen van de photobooth.

Lukt het nog niet om te Airdroppen naar bezoekers?

Open op de tablet van de photobooth het bedieningspaneel, zoals hierboven uitgelegd werd voor een iPhone. Zet bluetooth en wifi uit, wacht 2 seconden en zet deze weer aan.
Check of de vliegtuigstand UIT staat.
Werkt het hierna nog niet?Schakel de tablet van de photobooth helemaal uit.
Hiervoor ga je naar de instellingen app van de tablet zelf, kies voor 'algemeen' en onderaan kies je 'zet uit'.
Schakel nu de device uit, en wacht 5 seconden. De AAN knop van de device kun je nu een paar seconden indrukken. Alles start weer op.
Als je de photobooth app (Touchpix) weer start ben je er klaar voor.

In het menu van de Touchpix app staat QUEUE, wat betekent dit?

De queue is de digitale wachtrij van bestanden die nog naar de online gallery geupload moeten worden. In de queue staan dus alle gemaakte beelden, maar ook de sms’jes en e-mails die nog niet zijn verzonden. Als je de device direct verbonden hebt met je lokale wifi verbinding, dan kunnen de beelden worden geupload én de berichten verstuurd worden.
In de queue zie je groene vakken, dit zijn afgehandelde taken. De grijze en rode taken moeten nog afgehandeld worden.
Een snelle, stabiele wifi verbinding is essentieel voor het uploaden en versturen van de beelden.

Telefonische support

Heb je de instructies gevolgd en lukt het alsnog niet?
Bel ons dan, we helpen je graag :
(+31) (0)88-8580858

Openingstijden support

Zondag t/m donderdag :
9.00-21.00 uur
Vrijdag en zaterdag :
9.00-00.00 uur