5 tips: zo wordt jouw winkelopening een groot succes

21 juli 2023

1610020801 (Aangepast)

Winkelopening? Wij geven je 5 geweldige tips waarmee de opening van jouw winkel een écht succes wordt. De winkelopening van een nieuwe winkel of shop is iets bijzonders. Je krijgt immers geen tweede kans om een verpletterende eerste indruk te maken. Maak dus iets memorabels van jouw winkelopening. Dat geeft jouw shop direct een flinke marketing boost. Het zorgt ervoor dat mensen de weg weten naar de opening, maar later ook naar de winkel. Open je binnenkort een nieuwe zaak? Met deze tips wordt jouw winkelopening een succes.

Nieuwe zaak of winkel openen? Zo wordt de winkelopening iets speciaals

Weg met die bedrukte balpen en kop koffie. Met deze tips maak je écht iets bijzonders van jouw winkelopening en wordt het echt een succes. Maak aankondigingen die de aandacht trekken, organiseer leuke acties en huur een photobooth voor het perfecte entertainment.

  • 1. Aantrekkelijke uitnodigingen maken

Natuurlijk wil je dat de winkelopening wordt bezocht door zoveel mogelijk mensen. Een succesvolle opening begint dus met aantrekkelijke uitnodigingen. Deze verspreid je op zoveel mogelijk plaatsen. Dat kan in de lokale kranten, maar natuurlijk ook online, via e-mailmarketing, als aanplakbiljet in je eigen etalage én in die van bevriende winkeliers.

Maak geen standaard uitnodiging maar kies voor een aankondiging die de aandacht trekt. Laat mensen weten wat ze tijdens de winkelopening kunnen verwachten, maar bouw ook een verrassingselement in. Dit trekt de aandacht en wekt de nieuwsgierigheid van mensen. Natuurlijk wil je ook dat mensen het gevoel krijgen dat hun komst naar jouw winkelopening de moeite waard is. Bijvoorbeeld met wedstrijden, prijsvragen of aantrekkelijke kortingen.

  • 2. Meerdaagse winkelopening

Waarom een winkelopening organiseren die maar één dag duurt terwijl een meerdaagse veel meer publiek trekt? Meer mensen betekent automatisch ook meer naamsbekendheid. Organiseer elke dag een andere promotie of wedstrijd. Zo weet je ook zeker dat je een brede doelgroep bereikt. Ga je voor entertainment tijdens de opening van jouw nieuwe zaak? Vaak kun je deze voor meerdere dagen achtereen huren tegen een aantrekkelijk tarief. Dat is bijvoorbeeld het geval als je een photobooth wilt huren voor de opening.

  • 3. Acties, cadeaus en kortingen

Als je een succes wilt maken van jouw winkelopening, dan zorg je natuurlijk ook voor leuke acties en kortingen. Want wie is er nu niet dol op goede aanbiedingen of gratis producten? Bijvoorbeeld voor de eerste 100 bezoekers. Natuurlijk deel je tijdens jouw winkelopening ook een leuk aandenken uit. Voorzien van de naam van jouw winkel natuurlijk. Ga je een photobooth huren bij Propfun? Dan kun je de afdrukken helemaal laten personaliseren. Bijvoorbeeld met de naam en het logo van jouw winkel of de kleuren van jouw huisstijl.

  • 4. Photobooth huren voor het perfecte entertainment tijdens de winkelopening

Een winkelopening kun je al lang niet meer af met alleen een toastje en een glaasje drinken. Je wilt mensen trekken én ze natuurlijk ook laten terugkomen naar jouw winkel. Entertainment is daarbij onmisbaar. Je kunt dit afstemmen op de doelgroep, maar ook kiezen voor iets spectaculairs dat iedereen leuk vindt. Een Propfun photobooth is daar een goed voorbeeld van. Je kunt ze huren voor een dag, maar ook voor een langere periode.

Een photobooth geeft instant printjes die zorgen voor vermaak, maar ook voor dé perfecte marketing voor jouw winkel. Je kunt ze laten voorzien van jouw bedrijfslogo maar er ook een leuke actie aan verbinden. Mensen kunnen deze prints namelijk ook delen via social media. Laat de bezoekers van jouw winkel een originele slogan bedenken of jouw winkel taggen. De meest originele tags of slogans verdienen een prijs. Maak het dus de moeite waard!

  • 5. Verwen de innerlijke mens!

Bij al die leuke acties en entertainment, hoort ook een lekker hapje. Je kunt zelf voor lekkere bites zorgen of de catering uit handen geven. Huur bijvoorbeeld een foodtruck voor jouw winkelopening. Dat ziet er niet alleen leuk uit, maar zorgt ook voor een directe marketing.

Als die lekkere geurtjes zich door de straat verspreiden, wil iedereen natuurlijk weten waar dat vandaan komt. Behoren kleine kinderen tot jouw doelgroep? Dan kun je ook lekker creatief aan de slag. Laat kinderen bijvoorbeeld hun eigen pannenkoek of wafel versieren. De mooiste creaties verdienen natuurlijk een prijsje. Het leuke is dat je zo nog meer mensen trekt naar jouw winkelopening. Kinderen nemen hun ouders of opa en oma namelijk mee!

Meer informatie ontvangen ?
Wil je meer weten over onze photobooths of 360 Video Spinners? Vul je gegevens in en we sturen je de mogelijkheden en kosten.
De mail met informatie komt zo snel mogelijk naar je toe, bedankt!

Winkelopening mét een flinke kickstart?

Met de bovenstaande 5 tips komt de naamsbekendheid van jouw winkel of nieuwe zaak lekker uit de startblokken. Zeker als je zorgt voor het perfecte vermaak en de juiste marketing. Maak jouw winkelopening de moeite waard. Daar heb je later veel profijt van. Door ze een leuke ervaring te geven, blijven mensen terugkomen naar jouw winkel én creëer je de perfecte mond-tot-mond reclame. Ga je een Propfun photobooth huren met logo prints? Dan zullen de bezoekers jouw winkel en de opening zeker niet meer vergeten.

De photobooth is zoveel meer dan alleen entertainment tijdens de winkelopening

Of je nu een boetiek, een café, een tech-store, bakkerij, modewinkel of welk type winkel dan ook opent, een photobooth is de perfecte manier om je gasten te verwelkomen en een blijvende indruk achter te laten. En die blijvende herinnering gaat van een tastbaar printje over naar een herinnering die volop gedeeld wordt op de socials. De fotobooth is meer dan alleen een machine voor het nemen van foto’s – het is een bron van plezier, creativiteit en memorabele momenten.

Een photobooth biedt je de mogelijkheid om je merkidentiteit te versterken. Pas de layout van de prints aan met je bedrijfslogo, kleuren en slogan. Hierdoor wordt de photobooth niet alleen een leuke attractie, maar ook een krachtig marketinginstrument. De foto’s die gasten mee naar huis nemen, fungeren als tastbare herinneringen aan je winkelopening en je merk. Ook kun je een reclamebord erbij bestellen waarmee je de photobooth voorziet van jouw branding en deze prachtig in je nieuwe winkel past.

In het digitale tijdperk kunnen we niet voorbijgaan aan de kracht van sociale media. Een photobooth is een sociale-mediavriendelijke attractie! Moedig je gasten aan om hun foto’s te delen op platforms zoals Instagram, Facebook, WhatsApp en Tiktok, gebruikmakend van jouw aangepaste hashtag. Dit zal een buzz creëren rond je winkelopening en je bereik vergroten, terwijl je tegelijkertijd de betrokkenheid van je klanten vergroot.

Kom in contact met je klanten en ontdek hun behoeften

Een photobooth helpt je om een informele en hartelijke sfeer te creëren waarin mensen zich op hun gemak voelen om zichzelf te zijn. Het zal ook een gespreksonderwerp zijn, waardoor je de gelegenheid hebt om in contact te komen met je klanten en meer te weten te komen over hun behoeften en voorkeuren.

Dus, waar wacht je nog op? Zet de magie van een Propfun photobooth in voor je winkelopening en laat je klanten een onvergetelijke ervaring beleven! Waar je winkel ook opent, er is altijd een Propfun locatie in de buurt, je vindt ons op 50+ locaties door heel Nederland en België. Het zal niet alleen een positieve invloed hebben op je merk, maar ook op het plezier en de tevredenheid van je gasten. Een blijvende herinnering aan een dag vol plezier, vreugde en verbinding – dat is wat een photobooth kan toevoegen aan jouw winkelopening. Veel succes en geniet van de glimlachen die je photobooth zal vastleggen!

Peter sales marketing

Geschreven door :  PETER MIDDELHOEK

Met een achtergrond in marketing, entertainment en fotografie vormen photobooths de perfecte match in mijn leven. Met mijn enthousiasme en mijn streven naar blije mensen werk ik elke dag met zoveel plezier samen met een geweldig team aan mooie events voor vele duizenden blije klanten.