Bedrijfsfeest organiseren? Met deze 4 bedrijfsfeest ideeën maak je het onvergetelijk

14 mei 2023

Bedrijfsfeest organiseren photobooth

Een bedrijfsfeest organiseren? Met deze ideeën is dat de leukste taak die er is. Jij bent straks het brein achter dat personeelsfeestje waar nog héél lang over nagepraat gaat worden. Een zakelijk feestje staat vaak in het teken van teambuilding. Het groepsgevoel wordt aangewakkerd met teamactiviteiten die niet altijd even leuk en vermakelijk zijn. Tijd om het anders te doen dus. Wij geven je 4 té gekke bedrijfsfeest ideeën zodat niemand deze dag vergeet!

Een bedrijfsfeest organiseren dat wél indruk maakt

Het is weer tijd voor het personeelsfeest, dat maakt de onderlinge band tussen werknemers sterker. Teambuilding heet dat. Maar wie gaat het bedrijfsfeest dit jaar organiseren? Welke gewaardeerde collega waagt zich deze keer aan de metamorfose van de stoffige kantine? Dat ben jij. Want met deze bedrijfsfeest ideeën ga je het namelijk anders doen. Dit feestje blijft nog lang hét onderwerp van het gesprek. Zelfs in de bedrijfskantine.

4 te gekke bedrijfsfeest ideeën die passen binnen elk budget

Dit jaar wordt ook de organisatie van het bedrijfsfeest een feestje. Zeker met de onderstaande bedrijfsfeest ideeën. Het leuke is dat de suggesties binnen elk budget passen. Met een klein budget een bedrijfsfeest organiseren met een ongekend gezellige sfeer… Dat wil je toch!

Een photobooth huren

Een bedrijfsfeest organiseren begint dit jaar met een photobooth huren. Daar zijn alle andere bedrijfsfeest ideeën voor het jaarlijkse personeelsuitje namelijk op gebaseerd. De fotopaal staat deze avond of dag centraal. Het is misschien wel dé hotspot van jullie bedrijfsfeest. Daarnaast is het huren van een mobiele photobooth niet duur. Voor een vast bedrag kun je de hele dag onbeperkt prints schieten. Die bewaar je in je plakboek, maar kun je ook delen op de socials. Want zeg nou zelf, dit wordt een feest dat je wel moét delen met de rest van de wereld.

Wil je na het organiseren van het feest nog iets extra leuks doen voor je collega’s? Bestel dan ook de digitale bestanden erbij, dan krijg je de beschikking over de gemaakte beelden. Je zou een collage voor op kantoor kunnen maken, of een herinneringen boek om aan alle collega’s uit te delen. Het huren van een photobooth voor zakelijk brengt daarnaast enorm voor bedrijfsvoordelen met zich mee doordat de geschoten foto’s, video’s, Boomerangs, GIFjes en Slomo’s graag gedeeld worden.

Bedenk een leuk thema voor het bedrijfsfeest

Een bedrijfsfeest organiseren met een photobooth doe je rondom een thema. Plak er dus gerust een dresscode aan vast. Als iedereen gekleed is in dezelfde stijl, geeft dat een gevoel van saamhorigheid. Ja, ook dat is een vorm van teambuilding. De bijpassende outfits van het themafeest komen natuurlijk helemaal tot hun recht voor de photobooth. Er zijn genoeg leuke thema’s die passen bij een bedrijfsfeestje. Heb je even geen inspiratie? 4 bedrijfsfeest thema ideeën!

  • Disco : wijde broekspijpen, felle kleurtjes en glitterpakjes
  • Gemaskerd bal : Smokings, galajurken en mysterieuze maskers
  • Moulin Rouge : Ohlala … kant en fluweel in de kleuren zwart en rood
  • Skihut : Skipakken, nepsneeuw en pullen bier
Meer informatie ontvangen ?
Wil je meer weten over onze photobooths of 360 Video Spinners? Vul je gegevens in en we sturen je de mogelijkheden en kosten.
De mail met informatie komt zo snel mogelijk naar je toe, bedankt!

Zorg voor bijpassende decoratie

Welk thema je ook kiest als je een bedrijfsfeest wilt organiseren, goede decoratie mag daarbij niet ontbreken. Bij een photobooth gebruik je immers ook de nodige props. Zonder leuke deco is het moeilijk om een ruimte om te toveren tot een skihut, een sensueel theater of een discotheek. Met een klein beetje creativiteit geef je elke locatie een té gekke vibe.

  • Disco thema: organiseer je een bedrijfsfeest met een disco thema? Met deze bedrijfsfeest ideeën maak je van de afdeling administratie of de bedrijfshal een hippe discotheek. Ga op zoek naar oude elpees. Bijvoorbeeld op zolder of bij de kringloop. Hang ze op aan de wanden of gebruik ze als onderzetters. Vergeet de discoballen én spots niet!
  • Gemaskerd bal: dit mag allemaal wat chiquer natuurlijk. Als je een bedrijfsfeest wilt organiseren met een “bal masqué” thema, dan zijn goud, zilver, zwart en wit goede kleuren. Deze kleurtjes kun je ook doorvoeren in de dresscode én de prints van de photobooth. Versier de tafel met zwarte lakens en werk met witte of goudkleurige accessoires. Zorg ook voor props. Er zijn vast collega’s die hun masker vergeten.
  • Moulin rouge: zwart en rood zijn dé decoratie kleuren die je nodig hebt voor dit thema. Werk met kanten stofjes op de tafels, waaiers en heel veel veren. Ook rode bloemen, ballonnen en stola’s mogen niet ontbreken aan dit bedrijfsfeest thema.
  • Skihut: de kantine omtoveren tot een skihut is misschien wel één van de leukste bedrijfsfeest ideeën. Je kunt namelijk helemaal los gaan op het gebied van decoratie. Timmer de vitrine van de catering af met hout, zet wat bierpullen op de bar en plaats hier en daar wat ski’s of snowboards. Wil je echt lekker over de top? Nepsneeuw!

Thema pubquiz

Dit bedrijfsfeest idee zal ervoor zorgen dat het ijs breekt. Op dit bedrijfsfeest gaan we namelijk niet bowlen, klootschieten of fierljeppen. Pubquizzen is namelijk het perfecte teambuilding spelletje. Helemaal als de dresscode en de ambiance van de locatie klopt natuurlijk. Stem de vragen van de pubquiz af op het thema. Verwerk er ook leuke opdrachten in. Laat het verliezende team een aantal foto opdrachten uitvoeren voor de photobooth. Die prints komen namelijk op een later tijdstip zeker weer van pas. Bijvoorbeeld op kantoor of in de bedrijfsnieuwsbrief als een geweldige herinnering aan jullie bedrijfsfeest.

Als je een bedrijfsfeest met een pubquiz én een photobooth gaat organiseren, kun je de werknemers ook een extra opdracht geven. Bijvoorbeeld door iedereen 5 foto’s te laten schieten met collega’s. Heb je ruimte in je budget voor nog een leuk bedrijfsfeest idee?

Geef elke werknemer dan ook een fotolijstje cadeau waarin de foto’s kunnen worden verwerkt. Als een moodboard, collage of dwars door elkaar. Zo wordt de werkplek één grote herinnering aan het onvergetelijke bedrijfsfeest dat jij dit jaar hebt mogen organiseren.

Bedrijfsfeest organiseren met de photobooths van Propfun

Nog één tip als afsluiter. Bij Propfun kan je al vanaf € 295 een volwaardige photobooth huren met onbeperkte prints, maar ook met gifs en video’s die je via de socials kunt delen. De photobooths van Propfun kun je afhalen bij 60+ locaties in Nederland en België. Ideaal voor het organiseren voor jouw bedrijfsfeest! Zelfs met een klein budget.

Bedrijfsfeest ideeen

Peter sales marketing

Geschreven door :  PETER MIDDELHOEK

Met een achtergrond in marketing, entertainment en fotografie vormen photobooths de perfecte match in mijn leven. Met mijn enthousiasme en mijn streven naar blije mensen werk ik elke dag met zoveel plezier samen met een geweldig team aan mooie events voor vele duizenden blije klanten.